Welkom

Leuk dat je op mijn blog terecht bent gekomen. Ik zal proberen regelmatig zinvolle inhoud toe te voegen. Om te beginnen dus maar eerst de links naar onze beelden! (zie bericht "Onze tijdsbeelden")
Ben

zondag 21 oktober 2012


Vandaag naar Jührdenerfeld geweest. Het was hier; Swin-Golf-Friesland
Er was daar een Wolmarkt georganiseerd. Er waren kramen met verschillende soorten wol. Daarnaast werd er volop wol gesponnen. Trijnie heeft paar soorten wol gekocht en een echt wollen deken van een bedrijfje uit Bockhorn (vlak in de buurt).
Wat in onze omgeving ( nou ja "omgeving"? Dit was een kleine 100km naar het noorden) heel gebruikelijk is: een vereniging, buurtschap of wat dan ook (vrijwilligers), organiseert iets. Een van de dingen die "standaard" lijkt is de koffie mit "kuchen". Die "kuchen" zijn dan van tevoren door de vrijwilligers zelf gebakken taarten. Voor een prijs van rond de 3 euro ben je de man voor een kop koffie met een stuk "kuchen". We hebben dit nu al in verschillende situaties meegemaakt. Er komen "hele hordes" mensen op deze activiteiten af. Zo was het vanmiddag dus ook behoorlijk druk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten